معاون وزیر کار از برنامه دولت برای بازسازی مراکز آسیبدیده تولید دارو با رویکرد فناورمحور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، نصرالله محسنیبندپی، معاون حقوقی، مجلس و امور بینالملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دستگاههای تابعه این وزارتخانه در استان تهران، با محکومیت حملات اخیر رژیم صهیونیستی و آمریکا به مراکز تولیدی و صنعتی کشور، اظهار کرد: اولویت اصلی دولت، بازسازی هوشمند مراکز آسیبدیده بهویژه واحدهای داروسازی است تا علاوه بر احیای ظرفیت تولید، سطح فناوری و استانداردهای این مراکز نیز ارتقا یابد.
وی با اشاره به آسیب وارد شده به برخی زیرساختهای حیاتی حوزه دارو و درمان، افزود: هدف قرار دادن مراکزی که مستقیماً در خدمت سلامت مردم هستند، اقدامی ضدانسانی و مغایر با تمامی موازین اخلاقی و بینالمللی است؛ چرا که حتی در شرایط جنگی نیز تعرض به مراکز درمانی و دارویی قابل توجیه نیست.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر ضرورت حفظ سرمایه انسانی متخصص کشور، گفت: جلوگیری از مهاجرت نخبگان علمی و استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص در مسیر بازسازی و توسعه زیرساختهای نوین داروسازی، از مهمترین برنامههای دولت است.
محسنیبندپی ادامه داد: سیاست دولت، جایگزینی مراکز آسیبدیده با واحدهای نوآور و فناورمحور است تا ضمن تولید داروهای حیاتی مطابق با استانداردهای بینالمللی، جایگاه علمی و فناوری ایران در حوزه داروسازی و بیوتکنولوژی تقویت شود.
وی همچنین بر ضرورت تعامل بیشتر ادارات کل استانی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس میتواند روند حل مسائل و تحقق اهداف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تسریع کند.
معاون حقوقی، مجلس و امور بینالملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با قدردانی از عملکرد مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی استان تهران در شرایط کنونی تصریح کرد: با وجود محدودیتها و چالشهای موجود، خدماترسانی به جامعه کار و تولید استان با همدلی و روحیه جهادی بهخوبی استمرار یافت.
بندپی در پایان، انسجام و حضور مردم در صحنه را عامل اصلی عبور کشور از شرایط دشوار دانست و خاطرنشان کرد: امروز همبستگی اجتماعی مردم ایران، بهویژه حضور گسترده بانوان، جلوهای از وحدت ملی را به نمایش گذاشته که مورد توجه افکار عمومی جهان قرار گرفته است.
انتهای پیام/
در پی حملات رژیم صهیونیستی به جنوبغرب پایتخت، صدای انفجار ناشی از این حملات در نقاط مختلف جنوب تهران شنید.
فرماندار ری از آغاز عملیات کمربندی قلعهنو خبر داد و گفت: این محور تا پایان شهریور زیر بار ترافیک میرود.
همزمان با تأکید بر ممنوعیت دریافت وجه اجباری، اولیای شهرری از فشار برای پرداخت پول گلایه دارند.
بخشدار مرکزی ورامین از اجرای طرح مهتاب و انشعاب برق برای 350 خانوار روستای عبدل اباد این شهرستان خبر داد.
Δ
آفرین بر شما ....