مردم میناب با پخت و توزیع 200 هزار پرس غذای گرم، بار دیگر ارادت خود را به ساحت سیدالشهدا(ع) به نمایش گذاشتند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از میناب، حجتالاسلام مفید سهرابی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب با اعلام این خبر، مشارکت گسترده مردمی را ستود و اظهار کرد: آنچه در این دو روز رخ داد، فراتر از یک نذر ساده بود؛ این حجم از هماهنگی و اطعام، نمایش باشکوهی از پیوند عمیق دلهای مردم این دیار با مکتب امام حسین (ع) است.
وی با اشاره به افزایش محسوس حجم اطعام نسبت به سالهای گذشته افزود: برکت این سفرهها حاصل همت بلند خیرین و عشق بیدریغ هیئتهای مذهبی و موکبهای مردمی است که بیهیچ چشمداشتی پای کار آمدند.
در این میان، نام روستای کریان به عنوان یکی از کانونهای اصلی اطعام حسینی در شرق هرمزگان میدرخشد. ایوب زارعی، دهیار این روستا، با اشاره به تداوم یک دههای این سنت حسنه گفت: در شب تاسوعا 8 هزار پرس و در روز عاشورا نیز بیش از 10 هزار دست غذای گرم میان زائران و عزاداران اباعبدالله (ع) توزیع شد.
وی تأکید کرد که این حرکت کاملاً خودجوش و با اتکا به منابع مالی و پشتیبانی لجستیکی خیرین و اهالی روستا انجام شده و هر سال بر گستره آن افزوده میشود.
انتهای پیام/864/
همزمان با فرا رسیدن تاسوعای حسینی، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در جوار ساحل خلیج فارس برگزار شد.
نخستین آشپزخانه از 125 آشپزخانه پویش اطعام و احسان حسینی با حضور نماینده ولیفقیه در هرمزگان افتتاح شد.
نماینده ولیفقیه در هرمزگان مبلغان دینی را مسئول اقامه فرهنگ عاشورا و پرچمداران جهاد تبیین دانست.
معاون آموزشی وزارت علوم از طراحی جایزه مسیر میناب و اجرای طرح بورسیه ویژه خبر داد.
Δ
آفرین بر شما ....