ارتقای ایمنی جاده‌ای در خراسان جنوبی؛ بهسازی 125کیلومتر روشنایی محورها

معاون راهداری خراسان جنوبی از بهسازی 125 کیلومتر از محورهای شریانی و پرتردد استان خبر داد.

استانها

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی از اجرای عملیات گسترده تعمیر، بازسازی و اصلاح سیستم روشنایی در 125 کیلومتر از محورهای شریانی و پرتردد استان خبر داد و گفت: این اقدامات با هدف ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای و کاهش خطرات ناشی از تردد شبانه انجام شده است.

سید محمد فرخی، امروز در جریان بازدید از پروژه محور بیرجند – قائن در جمع خبرنگاران   با اشاره به نقش حیاتی روشنایی راه‌ها در افزایش ضریب ایمنی و کاهش تصادفات، اظهار داشت: این پروژه شامل تعمیر و تعویض چراغ‌های روشنایی، اصلاح شبکه برق، رفع نواقص تابلوهای برق، سرویس و نگهداری ترانس‌ها، تعویض تجهیزات فرسوده و ارتقای عملکرد سامانه‌های روشنایی در نقاط حساس و پرحادثه محورهای استان در شهرستان‌های بیرجند، قاین، سربیشه و نهبندان می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت این اقدامات در تأمین ایمنی سفرهای جاده‌ای، خاطرنشان کرد: بسیاری از تصادفات در ساعات تاریکی شب به دلیل کاهش میدان دید رانندگان رخ می‌دهد، از این رو نگهداری و ارتقای سیستم‌های روشنایی راه‌ها یکی از اولویت‌های مهم حوزه راهداری به شمار می‌رود. اجرای این پروژه‌ها موجب افزایش دید رانندگان، تسهیل تشخیص علائم و مسیر حرکت و در نهایت کاهش احتمال بروز سوانح رانندگی خواهد شد.

فرخی ادامه داد: محورهای تحت پوشش این طرح به دلیل حجم بالای تردد وسایل نقلیه و اهمیت ارتباطی آن‌ها در شبکه حمل‌ونقل استان، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و بهسازی روشنایی این مسیرها نقش مؤثری در ارتقای کیفیت سفر و افزایش رضایتمندی کاربران جاده‌ای خواهد داشت.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی در پایان تصریح کرد: با بهره‌گیری از توان نیروهای فنی و عملیاتی، به‌صورت مستمر وضعیت روشنایی محورهای مواصلاتی استان پایش و رصد می‌شود تا بستر مناسب برای سفری ایمن و روان برای تمامی کاربران جاده‌ای فراهم شود. توسعه و بهسازی زیرساخت‌های ایمنی، اصلاح نقاط پرحادثه و ارتقای سامانه‌های روشنایی از جمله اقدامات مستمری است که با هدف کاهش سوانح رانندگی دنبال می‌شود.

انتهای پیام/