نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی فهرج وارد مدار بهره‌برداری شد

با افتتاح نیروگاه فهرج، ظرفیت نیروگاه‌های توزیع برق یزد به 7 مگاوات رسید.

استانها

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی فهرج طی مراسمی به بهره‌برداری رسید و با آغاز فعالیت آن، ظرفیت نیروگاه‌های فعال در حوزه توزیع برق شهرستان یزد به 7 مگاوات افزایش یافت.

منصور سر استاد، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد، در آیین افتتاح این پروژه اظهار کرد: بهره‌برداری از نیروگاه جدید فهرج گامی مهم در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش ظرفیت تولید برق پاک در منطقه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به مشخصات فنی این نیروگاه افزود: در ساخت این مجموعه از یک‌هزار و 742 پنل خورشیدی و 9 دستگاه اینورتر 125 کیلوواتی استفاده شده است که مجموعاً توان تولید یک مگاوات برق را فراهم می‌کنند.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد همچنین به هزینه‌های اجرای چنین پروژه‌هایی اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی، احداث و تجهیز یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت یک مگاوات نیازمند سرمایه‌گذاری حدود 75 میلیارد تومانی است.

وی تأکید کرد توسعه نیروگاه‌های خورشیدی علاوه بر کمک به تأمین پایدار انرژی، نقش مؤثری در کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و گسترش استفاده از منابع انرژی پاک خواهد داشت.

انتهای پیام/781