با افتتاح نیروگاه فهرج، ظرفیت نیروگاههای توزیع برق یزد به 7 مگاوات رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی فهرج طی مراسمی به بهرهبرداری رسید و با آغاز فعالیت آن، ظرفیت نیروگاههای فعال در حوزه توزیع برق شهرستان یزد به 7 مگاوات افزایش یافت.
منصور سر استاد، قائممقام مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد، در آیین افتتاح این پروژه اظهار کرد: بهرهبرداری از نیروگاه جدید فهرج گامی مهم در توسعه انرژیهای تجدیدپذیر و افزایش ظرفیت تولید برق پاک در منطقه به شمار میرود.
وی با اشاره به مشخصات فنی این نیروگاه افزود: در ساخت این مجموعه از یکهزار و 742 پنل خورشیدی و 9 دستگاه اینورتر 125 کیلوواتی استفاده شده است که مجموعاً توان تولید یک مگاوات برق را فراهم میکنند.
قائممقام مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد همچنین به هزینههای اجرای چنین پروژههایی اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی، احداث و تجهیز یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت یک مگاوات نیازمند سرمایهگذاری حدود 75 میلیارد تومانی است.
وی تأکید کرد توسعه نیروگاههای خورشیدی علاوه بر کمک به تأمین پایدار انرژی، نقش مؤثری در کاهش وابستگی به سوختهای فسیلی و گسترش استفاده از منابع انرژی پاک خواهد داشت.
انتهای پیام/781
اجرای برنامه کنترل آفلاتوکسین و بهبود کیفیت پسته در 10 هزار هکتار باغ ابرکوه آغاز شد.
هواشناسی یزد نسبت به وزش باد شدید، کاهش کیفیت هوا و افزایش دما در روزهای آینده هشدار داد.
مدیرکل محیط زیست یزد، سه چالش اصلی استان را کمآبی، تخریب زیستگاهها و تمرکز صنایع آلاینده اعلام کرد.
معاون دادگستری یزد گفت: افزایش آگاهی عمومی در حوزه املاک میتواند بخش عمدهای از اختلافات ملکی را کاهش دهد.
Δ
آفرین بر شما ....