مها طالبی، قهرمان ووشوی ایران، وفاداری به یزد را مهمترین دلیل ادامه فعالیت ورزشی خود با نام این استان دانست.
مها طالبی، قهرمان رشته تالو، در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در یزد، با اشاره به سالها فعالیت حرفهای در ووشو اظهار کرد: از کودکی به ورزشهای رزمی علاقه داشتم و از هشت سالگی وارد این رشته شدم. در میان شاخههای مختلف ووشو، تالو به دلیل ترکیب هنر، تمرکز و تواناییهای جسمی بیش از همه برایم جذاب بود و همین علاقه مسیر قهرمانی را برایم هموار کرد.
دارنده مدالهای بینالمللی و جهانی ووشو با تأکید بر تعلق خاطر خود به استان یزد، گفت: موفقیتهای ورزشیام ریشه در این استان دارد و همواره با افتخار نماینده یزد در رقابتهای ملی و بینالمللی بودهام.
وی نقش مربیان خود را در دستیابی به افتخارات ورزشی بسیار مؤثر دانست و افزود: بخش مهمی از موفقیتهایم را مدیون آموزشها و حمایتهای استاد زینب معشوری هستم که علاوه بر مهارتهای فنی، اصول اخلاقی و حرفهای ورزش را نیز به من آموخت.
این ملیپوش ووشو درباره ادامه حضور خود زیر پرچم استان یزد گفت: با وجود اینکه پدرم در استان کرمان مسئولیت اجرایی دارد، هیچگاه به تغییر استان محل فعالیت ورزشی فکر نکردهام. یزد زادگاه موفقیتهای من است و تمامی مراحل رشد و پیشرفتم در این استان رقم خورده است.
طالبی ادامه داد: احساس تعلق به مردم، مربیان و جامعه ورزشی یزد باعث شده همواره خود را نماینده این استان بدانم. هر زمان که نام یزد در مسابقات مطرح میشود، حس افتخار و مسئولیت بیشتری برای ادامه مسیر قهرمانی پیدا میکنم.
وی با بیان اینکه ارزشهای اخلاقی مهمتر از افتخارات ورزشی هستند، تصریح کرد: مدالها بخشی از دستاوردهای یک ورزشکار محسوب میشوند، اما آنچه در ذهن مردم باقی میماند، رفتار، منش و اخلاق حرفهای اوست. احترام، صداقت و پایبندی به اصول اخلاقی همواره برای من در اولویت قرار داشته است.
دارنده مدال جهانی تالو همچنین بر ضرورت توسعه زیرساختهای ورزشی در استان یزد تأکید کرد و گفت: فراهم شدن امکانات مناسب میتواند زمینه رشد استعدادهای بیشتری را در رشته ووشو فراهم کند و آینده این ورزش را در استان روشنتر سازد.
وی در پایان خطاب به نوجوانان و جوانان علاقهمند به ورزش گفت: رسیدن به قهرمانی نیازمند پشتکار، صبر و استمرار است. هیچ موفقیتی بدون تلاش به دست نمیآید و امیدوارم بتوانم در سالهای آینده افتخارات بیشتری برای ایران و استان یزد کسب کنم.
انتهای پیام/781
نفوذ گرد و غبار و وزش باد نسبتاً شدید تا پنجشنبه در استان یزد ادامه دارد.
مدیرعامل آب منطقهای یزد از افت آبخوانها و تداوم فشار بر منابع آبی استان خبر داد.
ملامحمود بن عبدالمطلب یزدینجفی از نوادگان ملاعبدالله را باید چهرهای چندوجهی در تاریخ فرهنگی نجف دانست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد از گسترش کشت دیم گیاهان مرتعی بومی در استان خبر داد.
Δ
آفرین بر شما ....