واردات خودرو در منطقه آزاد فقط برای فعالان اقتصادی مجاز است

نماینده سقز در مجلس جزئیات قانون منطقه آزاد بانه و مریوان را تشریح و نسبت به برداشت‌های نادرست هشدار داد.

استانها

محسن بیگلری، نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تسنیم با تأکید بر حمایت خود از ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان، اظهار کرد: منطقه آزاد بانه و مریوان را برای توسعه استان کردستان بسیار مؤثر می‌دانم و همواره از آن حمایت کرده‌ام.

وی افزود: آرزو دارم منافع این منطقه به صورت عادلانه میان مردم توزیع شود و به‌ویژه همه مردم کردستان بتوانند از مزایای آن، از جمله استفاده از خودرو با پلاک منطقه آزاد، بهره‌مند شوند.

عضو مجمع نمایندگان کردستان در مجلس با اشاره به تبصره 4 ماده واحده قانون ایجاد هفت منطقه آزاد جدید، گفت: لازم است مردم و ذی‌نفعان این قانون، متن آن را با دقت مطالعه کنند تا به دلیل برداشت‌های نادرست، متحمل ضرر و زیان مالی نشوند.

وی درباره مفاد این قانون توضیح داد: منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی بانه و مریوان به موجب مصوبه مجلس شورای اسلامی ایجاد شده و این دو شهرستان یک منطقه واحد را تشکیل می‌دهند.

بیگلری ادامه داد: هدف از ایجاد این منطقه، جذب سرمایه‌گذاری، توسعه تولید، افزایش صادرات، انتقال فناوری و ایجاد اشتغال است، اما اجرای کامل مزایای منطقه آزاد منوط به تعیین محدوده، استقرار گمرک و تصویب طرح جامع خواهد بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، واردات کالا از خارج کشور برای عرضه به مسافران ممنوع است و معافیت کالای همراه مسافر تنها شامل کالاهای تولیدشده در منطقه آزاد می‌شود.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس با اشاره به موضوع خودروهای خارجی نیز تصریح کرد: واردات خودروهای خارجی صرفاً برای فعالان اقتصادی دارای مجوز در منطقه آزاد امکان‌پذیر است و تردد این خودروها نیز به محدوده همان منطقه آزاد محدود خواهد بود.

بیگلری در پایان، ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان را یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم منطقه دانست و بر ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق درباره مفاد قانون و اجرای صحیح آن تأکید کرد.

انتهای پیام/