جشنواره غذای ایرانی همزمان با هفته میراث فرهنگی و گردشگری با حضور بانوان در باغ اکبریه بیرجند برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جشنواره غذای ایرانی با حضور بانوان هنرمند و علاقهمندان به فرهنگ بومی، امروز دوشنبه از ساعت 19 تا 21 در باغ و عمارت جهانی اکبریه بیرجند برگزار شد. این برنامه فرهنگی–گردشگری که همزمان با هفته میراث فرهنگی و گردشگری برگزار گردید، فرصتی ارزشمند برای پاسداشت میراث ناملموس و بهویژه معرفی و ترویج سنتهای آشپزی ایرانی فراهم کرد.
در این رویداد، بانوان هنرمند با ارائه غذاها و طعمهای متنوع ایرانی، جلوهای از ذائقه محلی و اصالت غذایی را در کنار زیباییهای تاریخی و معماری فضای باغ و عمارت اکبریه به نمایش گذاشتند. بازدیدکنندگان با حضور در این جشنواره، ضمن آشنایی با آیین پخت و سرو غذاهای سنتی، شاهد ترکیبی از هنر، فرهنگ، مهماننوازی و هویت ایرانی بودند.
این جشنواره با هدف تقویت گردشگری فرهنگی، معرفی ظرفیتهای تاریخی منطقه، افزایش انگیزه برای حفظ سنتهای بومی و نقشآفرینی بانوان هنرمند در ترویج فرهنگ ایرانی برگزار شد. حضور پررنگ خانوادهها و استقبال مردم از برنامه، نشان از اهمیت چنین رویدادهایی در زنده نگهداشتن میراث فرهنگی دارد.
برگزاری جشنواره غذای ایرانی در کنار بنای ارزشمند باغ و عمارت اکبریه بیرجند، بار دیگر نشان داد که میراث فرهنگی تنها در آثار تاریخی خلاصه نمیشود و میتواند در قالب خوراک، هنر و آیینهای روزمره نیز به بهترین شکل روایت شود.
انتهای پیام/257
آیینهای عاشورایی خراسان جنوبی از نخلگردانی تا علمبندان، روایت زنده عشق مردم به کربلاست.
مردم خراسان جنوبی در شب تاسوعا با برپایی آیینهای عزاداری، ارادت خود به حضرت عباس(ع) را به نمایش گذاشتند.
معاون راهداری خراسان جنوبی از بهسازی 125 کیلومتر از محورهای شریانی و پرتردد استان خبر داد.
مردم خراسان جنوبی در ششمین شب محرم، با عزاداری و حمایت از رهبری و مردم لبنان بار دیگر به میدان آمدند.
Δ
آفرین بر شما ....