نماز ظهر عاشورا؛ تجدید میثاق بوشهری‌ها با آرمان‌های حسینی

عزاداران بوشهری در راستای تجدید میثاق با آرمان‌های حسینی نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

استانها

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، همزمان با عاشورا حسینی، شهر بوشهر یکپارچه سوگوار و ماتم‌زده بود و نوای «یا حسین (ع)» در جای‌جای این شهر طنین‌انداز شد. عزاداران بوشهری که از ساعات اولیه صبح در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در خیابان‌ها به سوگواری پرداخته بودند، با نزدیک شدن به لحظات ملکوتی اذان ظهر، با حضوری پرشور در مصلا جمعه بوشهر گرد هم آمدند تا آخرین نماز امام حسین (ع) در صحرای کربلا را گرامی بدارند.

نماز ظهر عاشورا در بوشهر به امامت آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، مسئولان استانی و هیئت‌های مذهبی اقامه شد. عزاداران حسینی در این مراسم معنوی، با صفوفی فشرده و با قلوبی آکنده از غم و ماتم، به یاد آخرین نماز سرور و سالار شهیدان که زیر باران تیرهای دشمن در ظهر عاشورا اقامه شد، نماز خود را به پا کردند.

سخنران این مراسم با تسلیت عاشورای حسینی پیش از اقامه نماز، ضمن تسلیت شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، بر اهمیت اقامه نماز اول وقت به عنوان پیام اصلی نهضت عاشورا تأکید کرد.

وی با بیان اینکه نماز، ستون خیمه دین و برترین درس کربلا است، تصریح کرد: امام حسین (ع) در حساس‌ترین لحظات جنگ نیز از اقامه نماز غافل نشدند تا به جهانیان ثابت کنند که هدف اصلی قیام ایشان، احیای امر به معروف و اقامه دین خدا بوده است.

شرکت‌کنندگان در این مراسم معنوی، پس از پایان نماز با سر دادن شعارهای «لبیک یا حسین (ع)» و «هیهات منا الذله»، بار دیگر با آرمان‌های بلند نهضت عاشورا تجدید بیعت کرده و بر ادامه مسیر ولایت و مقاومت در برابر ظالمان تأکید کردند.

حضور پرشور جوانان و نوجوانان بوشهری در صفوف نماز ظهر عاشورا، یکی از جلوه‌های بارز این مراسم بود که نشان از عمق ارادت نسل‌های جدید به فرهنگ غنی عاشورا و ارزش‌های دینی دارد.

در پایان این آیین معنوی، دعای فرج و روضه‌خوانی به یاد مصائب اهل‌بیت (ع) برگزار شد و فضای مصلا جمعه بوشهر با نوای نوحه‌سرایی مداحان اهل‌بیت (ع) به عطر کربلا معطر گشت.

انتهای پیام/