مراسم بزرگداشت روز ملی امامزادگان با حضور خادمان بقاع شاخص زنجان در بقعه قیدار نبی (ع) برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مراسم بزرگداشت روز ملی امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور خادمان حسینیه و زینبیه اعظم و امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان در بقعه متبرکه حضرت قیدار نبی (ع) در شهرستان خدابنده برگزار شد.
در این مراسم حجتالاسلام عیسیزاده با گرامیداشت دهه کرامت و ایام بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه اظهار داشت: حضرت قیدار نبی (ع) نگین درخشان استان زنجان است و این بقعه متبرکه از جایگاه ویژهای در میان اماکن مذهبی کشور برخوردار است.
وی با اشاره به وجود آرامگاههای مطهر انبیاء و اوصیای الهی در ایران افزود: وجود شخصیتهایی همچون حضرت قیدار نبی (ع) در ایران نشان میدهد این سرزمین از دیرباز خانه و مأمن پیامبران الهی بوده و مردمانی بزرگ از دعوتگران به توحید و معاد در این سرزمین حضور داشتهاند.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مردم ایران همواره میزبانانی مهربان و وفادار برای پیامبران و اولیای الهی بودهاند و همین موضوع، جایگاه معنوی این سرزمین را در تاریخ اسلام و ادیان الهی برجسته کرده است.
در ادامه این برنامه، خادمان امامزاده سیدابراهیم(ع) و حسینیه اعظم زنجان با حضور در بقعه حضرت قیدار نبی(ع)، ضمن آشنایی با ظرفیتها و خدمات این مکان مقدس، با قرائت زیارتنامه و دعا به جدّ سیام پیامبر اسلام(ص)، فرزند حضرت اسماعیل(ع) و نوه حضرت ابراهیم (ع) ادای احترام کردند.
انتهای پیام/
دسته عزاداری هیئت رزمندگان اسلام همزمان با شب اول محرم و سالگرد شهدای جنگ 12روزه در زنجان برگزار شد.
رئیس سازمان محیطزیست با انتقاد از افت شدید مشارکت مدنی، خواستار احیای جایگاه فعالان محیطزیست در زنجان شد.
معاون میراثفرهنگی کشور از آمادگی این وزارتخانه برای واگذاری گنبد سلطانیه به اتاق بازرگانی خبر داد.
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان گفت:رسانه ملی در استان درمقابله با جنگ رسانهای دشمن نقشی اثرگذار ایفا کرد.
Δ
آفرین بر شما ....