جشنواره غذای ایرانی همزمان با هفته میراث فرهنگی و گردشگری با حضور بانوان در باغ اکبریه بیرجند برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جشنواره غذای ایرانی با حضور بانوان هنرمند و علاقهمندان به فرهنگ بومی، امروز دوشنبه از ساعت 19 تا 21 در باغ و عمارت جهانی اکبریه بیرجند برگزار شد. این برنامه فرهنگی–گردشگری که همزمان با هفته میراث فرهنگی و گردشگری برگزار گردید، فرصتی ارزشمند برای پاسداشت میراث ناملموس و بهویژه معرفی و ترویج سنتهای آشپزی ایرانی فراهم کرد.
در این رویداد، بانوان هنرمند با ارائه غذاها و طعمهای متنوع ایرانی، جلوهای از ذائقه محلی و اصالت غذایی را در کنار زیباییهای تاریخی و معماری فضای باغ و عمارت اکبریه به نمایش گذاشتند. بازدیدکنندگان با حضور در این جشنواره، ضمن آشنایی با آیین پخت و سرو غذاهای سنتی، شاهد ترکیبی از هنر، فرهنگ، مهماننوازی و هویت ایرانی بودند.
این جشنواره با هدف تقویت گردشگری فرهنگی، معرفی ظرفیتهای تاریخی منطقه، افزایش انگیزه برای حفظ سنتهای بومی و نقشآفرینی بانوان هنرمند در ترویج فرهنگ ایرانی برگزار شد. حضور پررنگ خانوادهها و استقبال مردم از برنامه، نشان از اهمیت چنین رویدادهایی در زنده نگهداشتن میراث فرهنگی دارد.
برگزاری جشنواره غذای ایرانی در کنار بنای ارزشمند باغ و عمارت اکبریه بیرجند، بار دیگر نشان داد که میراث فرهنگی تنها در آثار تاریخی خلاصه نمیشود و میتواند در قالب خوراک، هنر و آیینهای روزمره نیز به بهترین شکل روایت شود.
انتهای پیام/257
110 نقطه خراسان جنوبی در شب میلاد امام کاظم(ع) شاهد میدانداری مردم و تجدید بیعت با ولایت بود.
مدیرکل راهداری خراسان جنوبی از پیشرفت 7 پروژه مهم ایمنی و روکش آسفالت در محور چابهار به مشهد خبر داد.
بنیاد غدیر خراسان جنوبی با برگزاری صدها برنامه فرهنگی و راهپیمایی بزرگ، دهه امامت را جشن گرفت.
ورزشکاران خراسان جنوبی در فوتسال، فوتبال، زورخانهای، دارت و سوارکاری هفتهای پرافتخار را رقم زدند.
Δ
آفرین بر شما ....