فرماندار قائنات از آغاز پروژه پلیکلینیک و احیای دانشکده علوم پزشکی پس از 10 سال توقف خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، یدالله غلامپور، فرماندار شهرستان قائنات در هفتاد و دومین اجتماع شبانه مردم این شهرستان، با تمجید از ایستادگی 72 روزه مردم در صحنه اظهار داشت: اقتدار امروز نیروهای مسلح در برابر تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی، ریشه در حضور مستمر مردم در میدان دارد که دشمن را وادار به عقبنشینی و پذیرش قدرت ایران کرده است.
وی با اشاره به جراحی اقتصادی دولت و فشارهای ناشی از جنگ بر زیرساختهای حیاتی کشور از جمله پالایشگاهها و بنادر، تصریح کرد: دشمن با تمام توان صنایع پتروشیمی و مراکز تحقیقاتی ما را هدف قرار داد، اما با مدیریت شبانهروزی دولت، اجازه بروز کمبود در کالاهای اساسی نظیر آرد، برنج و روغن داده نشد و امروز ذخایر کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
برخورد قاطع و فراتر از قانون با محتکران
فرماندار قائنات با هشدار جدی به سودجویان بازار، از تقویت تیمهای بازرسی با مشارکت گروههای بسیجی و جهادی خبر داد و افزود: بخشی از گرانیها ناشی از نوسانات ارز است اما با احتکار و گرانفروشی بدون تعارف برخورد میکنیم. طبق هماهنگی با دادستان محترم، با کسانی که با رزق مردم بازی کنند، حتی فراتر از روالهای معمول قانونی برخورد قاطع خواهد شد.
شکستن طلسم 10 ساله پروژههای درمانی و عمرانی
غلامپور در تشریح دستاوردهای دولت در این شهرستان راهبردی گفت: علیرغم شرایط سخت، امسال 80 درصد اعتبارات تملک دارایی تخصیص یافته که نسبت به میانگین 40 درصدی سالهای گذشته، یک جهش بیسابقه است. در همین راستا، عملیات ساخت پلیکلینیک تأمین اجتماعی برای 70 هزار بیمهشده آغاز شد و طلسم 10 ساله زیرساختهای دانشکده علوم پزشکی قائنات شکسته شد.
مقام عالی دولت در شهرستان به اختصاص 130 میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداریهای تابعه و 120 میلیارد تومان به شهرداری مرکز شهرستان اشاره کرد و افزود: در حوزه فرهنگی، تکمیل کتابخانه مرکزی قاین با اعتبار 14 میلیارد تومانی به بسیج سازندگی واگذار شده است. همچنین برای حل مشکل کمآبی روستاهای بخش مرکزی، مجتمع آبرسانی “گزنو” حداکثر تا یک ماه آینده به بهرهبرداری خواهد رسید.
فرماندار قائنات در پایان ضمن قدردانی از همراهی اصناف، معلمان، کارگران و جوانان، بر استمرار روحیه خدمتگزاری جهادی برای عبور از شرایط فعلی و تأمین رفاه شهروندان تأکید کرد.
انتهای پیام/
آیینهای عاشورایی خراسان جنوبی از نخلگردانی تا علمبندان، روایت زنده عشق مردم به کربلاست.
مردم خراسان جنوبی در شب تاسوعا با برپایی آیینهای عزاداری، ارادت خود به حضرت عباس(ع) را به نمایش گذاشتند.
معاون راهداری خراسان جنوبی از بهسازی 125 کیلومتر از محورهای شریانی و پرتردد استان خبر داد.
مردم خراسان جنوبی در ششمین شب محرم، با عزاداری و حمایت از رهبری و مردم لبنان بار دیگر به میدان آمدند.
Δ
آفرین بر شما ....