نایب رئیس خانه معدن یزد گفت: نمایشگاه معدن، فولاد و توسعه زنجیره ارزش با حضور سفیر عربستان در ایران افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، دهمین نمایشگاه معدن، فولاد و توسعه زنجیره ارزش با حضور استاندار یزد و معاونان وی، سفیر عربستان در جمهوری اسلامی ایران، رئیس خانه معدن ایران و یزد و فعالان بخش معدن و صنعتگران در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی یزد آغاز بهکار کرد و تا روز جمعه 12 بهمن ماه هر روز از ساعت 16 تا 21 پذیرای علاقهمندان خواهد بود.
محمدحسین نجفی، نایب رئیس خانه معدن استان یزد در حاشیه افتتاح این نمایشگاه، گفت: استان یزد به لحاظ میزان ذخایر معدنی، دومین استان کشور و از نظر تنوع محصولات معدنی، نخستین استان ایران محسوب میشود.
وی گفت: معدن یکی از مهمترین پیشرانهای توسعه اقتصادی است و توجه جدی به این بخش میتواند نقش مؤثری در اشتغالزایی، افزایش تولید، رشد صادرات و ارتقای جایگاه اقتصادی استان ایفا کند.
نایب رئیس خانه معدن استان یزد عنوان کرد: برنامهریزی هدفمند، سرمایهگذاری هوشمندانه و بهرهگیری از فناوریهای نوین میتواند زمینه تبدیل ظرفیتهای بالقوه به بالفعل را فراهم کند و ارزش افزوده بالایی برای استان ایجاد نماید.
وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاههای تخصصی مانند نمایشگاه معدن و فولاد، فرصت مناسبی برای معرفی توانمندیها، تبادل دانش فنی، جذب سرمایهگذار و ایجاد تعامل سازنده میان فعالان این حوزه است.
نجفی تصریح کرد: توسعه زنجیره ارزش در بخش معدن، تنها به استخراج محدود نمیشود، بلکه فرآوری، تکمیل زنجیره تولید و ایجاد صنایع پاییندستی باید بهعنوان اولویتهای اصلی دنبال شود تا سودآوری بیشتری برای استان و کشور به همراه داشته باشد.
وی ادامه داد: امیدواریم برگزاری این رویداد تخصصی بتواند زمینهساز شکلگیری همکاریهای جدید، انعقاد تفاهمنامههای مؤثر و شتاببخشی به روند توسعه صنعت معدن در استان یزد باشد.
انتهای پیام/781/
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد از گسترش کشت دیم گیاهان مرتعی بومی در استان خبر داد.
پویش «نذر حسینی» برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد همزمان با محرم در یزد آغاز شد.
هواشناسی یزد از افزایش نسبی دما و تداوم هوای گرم در استان تا پایان هفته خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد، حکمرانی سلامت را راهکاری مؤثر برای ارتقای عدالت و کیفیت خدمات دانست.
Δ
آفرین بر شما ....