پویش «نذر حسینی» برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد همزمان با محرم در یزد آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدعلی شاهحسینی مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد با تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) از آغاز هفتمین دوره پویش «نذر حسینی» با شعار «هر هیئت آزادی یک زندانی» خبر داد و گفت: این طرح مردمی همزمان با ماه محرم و با مشارکت هیئتهای مذهبی و خیران استان با هدف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اجرا میشود.
وی اظهار کرد: این پویش در راستای ترویج فرهنگ بخشش، صلح و سازش و همچنین کمک به آزادی افرادی که به دلیل مشکلات مالی و جرایم غیرعمد در زندان هستند، از ابتدای ماه محرم آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به همکاری دستگاههای فرهنگی و رسانهای در اجرای این طرح افزود: پویش «نذر حسینی» با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و حمایت صدا و سیمای مرکز استان در حال برگزاری است و این همراهی نقش مؤثری در توسعه فرهنگ نوعدوستی و کمک به آزادی زندانیان نیازمند دارد.
مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد با تأکید بر ظرفیت بالای هیئتهای مذهبی و خیران استان در امور خیرخواهانه گفت: انتظار میرود امسال نیز با مشارکت گسترده مردم و هیئتهای حسینی، زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شود.
شاهحسینی همچنین از آغاز تبلیغات محیطی و فضاسازی شهری این پویش خبر داد و افزود: با همکاری شهرداری و نهادهای فرهنگی، برنامههای اطلاعرسانی در سطح شهر آغاز شده و تیزرها و پیامهای مرتبط نیز در رسانههای استانی منتشر میشود.
وی با اشاره به نتایج اجرای این طرح در سال گذشته خاطرنشان کرد: در محرم سال گذشته و با کمک خیران و هیئتهای مذهبی، 15 زندانی جرایم غیرعمد از زندانهای استان آزاد شدند.
مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد در پایان با بیان اینکه ستاد مردمی دیه تنها مرجع رسمی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در کشور است، از خیران و نیکوکاران دعوت کرد با مشارکت در این پویش، در بازگشت این افراد به آغوش خانوادههایشان سهیم شوند.
انتهای پیام/781
هواشناسی یزد از افزایش نسبی دما و تداوم هوای گرم در استان تا پایان هفته خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد، حکمرانی سلامت را راهکاری مؤثر برای ارتقای عدالت و کیفیت خدمات دانست.
رئیس اورژانس یزد از جانباختن یک مرد 60 ساله بر اثر غرقشدگی در استخر کشاورزی خبر داد.
شورای برنامهریزی یزد راهکارهای تحقق شعار سال و مدیریت مصرف انرژی را بررسی کرد.
Δ
آفرین بر شما ....