آزادی 72 زندانی و افتتاح اندرزگاه جدید در بیرجند

رئیس‌کل دادگستری خراسان جنوبی از آزادی 72 زندانی و افتتاح اندرزگاه 150 نفره در بیرجند خبرداد.

استانها

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدجعفر عبدالهی، رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی به همراه دادستان مرکز استان، جمعی از قضات محاکم و دادسراها و مدیرکل زندان‌های استان امروز از زندان مرکزی بیرجند بازدید کرد.

در جریان این بازدید، اندرزگاه جدید زندان مرکزی بیرجند با ظرفیت حداقل 150 نفر به بهره‌برداری رسید. این فضای جدید با هدف بهبود شرایط نگهداری زندانیان، تفکیک مناسب و ارتقای ضریب امنیتی ایجاد شده است.

محمدجعفر عبدللهی، رئیس کل دادگستری استان با اشاره به آزادی 72 زندانی در سطح استان گفت: این اقدام در راستای سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و بررسی دقیق شرایط مددجویان انجام شده است.

وی افزود: رویکرد دستگاه قضایی صرفاً نگهداری زندانیان نیست، بلکه تمرکز بر اصلاح، آموزش و بازاجتماعی‌سازی افراد است و برنامه‌های استان نیز در همین مسیر دنبال می‌شود.

در ادامه این بازدید، میز خدمت با حضور مسئولان قضایی در زندان مرکزی بیرجند برگزار شد و زندانیان به صورت مستقیم مسائل و درخواست‌های خود را مطرح کردند.

عبدالهی این اقدام را در راستای ارتباط بی‌واسطه با جامعه هدف و اتخاذ تصمیمات دقیق‌تر و عادلانه‌تر عنوان کرد.

دادستان مرکز استان نیز بر حفظ کرامت انسانی زندانیان تأکید کرد و گفت: فراهم کردن زمینه بازگشت شرافتمندانه افراد به جامعه نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و توجه به شرایط زندانیان و خانواده‌های آنان است.

در پایان این مراسم، از مدیرکل زندان‌های استان خراسان جنوبی به پاس خدمات انجام شده و کسب شاخص‌های برتر کشوری تقدیر شد.

انتهای پیام/