هشدار نارنجی هواشناسی برای استان کرمان؛ورود ریزگردو افت شدید کیفیت هوا

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان از صدور هشدار نارنجی، ورود ریزگردها و افت شدید کیفیت هوا در استان خبر داد.

استانها

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، غلامرضا نژادخالقی، مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به هشدار سطح نارنجی اداره‌کل هواشناسی استان گفت: از اواخر روز دوشنبه تا پنج‌شنبه، به دنبال شکل‌گیری توده غبار و انتقال ریزگرد از کویر مرکزی ایران، کیفیت هوا در بیشتر مناطق استان، به‌ویژه نیمه شمالی و شرق کرمان، به‌طور محسوسی کاهش خواهد یافت.

مدیر‌کل مدیریت بحران استان کرمان گفت: این اداره کل با صدور اطلاعیه‌ای، نسبت به وقوع پدیده گردوغبار گسترده و کاهش کیفیت هوا در سطح استان هشدار داده است.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان و با تأکید بر هشدار هواشناسی استان، از اواخر وقت دوشنبه 8 تیر تا پایان روز پنج‌شنبه 11 تیر، توده غبار ناشی از کویر مرکزی ایران وارد استان خواهد شد و تمامی مناطق کرمان، به‌ویژه نیمه شمالی و شرق استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نژادخالقی تاکید کرد: طبق این هشدار، افزایش غلظت گردوغبار، کاهش محسوس کیفیت هوا، کاهش میدان دید افقی، اختلال در ترددهای جاده‌ای و احتمال بروز مشکلات تنفسی برای گروه‌های حساس از مهم‌ترین پیامدهای این سامانه خواهد بود.

وی افزود: در همین راستا، به شهروندان توصیه شده است ضمن رعایت نکات بهداشتی در زمان آلودگی هوا، از حضور غیرضروری در فضای باز، به‌ویژه برای سالمندان، کودکان، بیماران تنفسی و قلبی و زنان باردار خودداری کنند.

مدیر‌کل مدیریت بحران استان کرمان گفت: در این شرایط استفاده از ماسک مناسب، احتیاط در ترددهای جاده‌ای به دلیل کاهش دید و رعایت نکات ایمنی هنگام انجام فعالیت‌های عمرانی و کار در فضای باز ضروری است.

وی از دستگاه‌های اجرایی و شهروندان خواست با توجه به هشدار صادرشده، تمهیدات لازم را برای کاهش آثار این مخاطره جوی را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/511/