آیتالله عاملی گفت: عشایر مغان از صفویه تا امروز نقشی تعیینکننده در حفظ مرزهای ایران و امنیت کشور داشتهاند.
آیتالله سید حسن عاملی، نماینده ولیفقیه در استان اردبیل، در حاشیه مراسم «کوچ عشایر» و در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، عشایر دشت مغان را دارای نقشی «استثنایی» در تاریخ، امنیت، تولید و هویت ملی ایران توصیف و اظهار کرد: عشایر این منطقه، هم از جهت تولید و اقتصاد کشور و هم از منظر روحیه حماسی، استقلالخواهی و عزتمداری، جایگاهی ممتاز دارند.
وی با اشاره به پیشینه تاریخی عشایر منطقه افزود: شاه اسماعیل صفوی با اتکا به همین عشایر و قزلباشان توانست موجودیت ایران و تمامیت ارضی کشور را حفظ کند و از این جهت، عشایر دشت مغان حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند.
امام جمعه اردبیل مراسم «کوچ عشایر» را فرصتی ارزشمند برای تجلیل از این قشر پرتلاش دانست و گفت: در این مراسم گردهم آمدهایم تا از عشایر عزیز تقدیر کنیم، خدمات گسترده جمهوری اسلامی به این قشر را یادآور شویم و نقش کمنظیر آنان در عرصههای مختلف کشور را تبیین کنیم.
عاملی با اشاره به حضور مؤثر عشایر در میدانهای مختلف انقلاب و دفاع از کشور تصریح کرد: عشایر در مقاطع حساس بهویژه در دوران دفاع مقدس، حضوری فعال و اثرگذار داشتهاند، شهید تقدیم کردهاند و امروز نیز هر جا با آنان گفتوگو میشود، روحیهای سرشار از حماسه، عزت، غیرت و اقتدار ملی در میان آنان موج میزند.
وی افزود: ما آمدهایم سلام مقام معظم رهبری را به این عزیزان برسانیم و از خدمات بزرگ آنان در حوزه تولید و امنیت غذایی کشور قدردانی کنیم.
نماینده ولیفقیه در استان اردبیل با تأکید بر ظرفیت اقتصادی دشت مغان گفت: این منطقه بهحق انبار غله کشور است و عشایر و تولیدکنندگان آن در حوزه کشاورزی، دامداری و صادرات عملکردی ممتاز داشتهاند؛ بهگونهای که امروز صادرات گستردهای از این منطقه انجام میشود و ارزآوری قابل توجهی برای کشور به همراه دارد.
عاملی در پایان تأکید کرد: عشایر دشت مغان سرمایه بزرگ فرهنگی، اقتصادی و تاریخی ایران اسلامی هستند و حمایت از این قشر، حمایت از تولید، امنیت و هویت ملی کشور است.
انتهای پیام/
با توجه به عملکرد نامطلوب صندوق پژوهش و نوآوری اردبیل این مجموعه در لیست سیاه قرار گرفته است.
ابوالفضل العباس(ع) علمداری که نامش پس از قرنهاهمچنان مترادف با بصیرت، ولایتمداری، ایثار، شجاعت وجوانمردی است.
دولت قرار است کالا برگ دهکهای پایین جامعه را در ماههای آینده افزایش دهد.
استاندار اردبیل گفت: در دوران پسا جنگ همه مسوولان باید خود را برای سازندگی کشور آماده کنند.
Δ
آفرین بر شما ....