180 مدرسه خراسان شمالی به سیستمهای انرژی خورشیدی مجهز میشوند.
امین فلاح، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: در راستای توسعه استفاده از انرژیهای پاک و بهینهسازی مصرف، تفاهمنامهای برای تجهیز 180 واحد آموزشی در سطح استان به سیستمهای تولید انرژی خورشیدی منعقد شد که گامی مهم در جهت هوشمندسازی انرژی مدارس محسوب میشود.
وی با اشاره به جزئیات مالی این تفاهمنامه افزود: طبق توافقات صورتگرفته در دیدار استاندار خراسان شمالی با معاون وزیر و رئیس سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهرهوری انرژی برق (ساتبا)، مقرر شده است 70 درصد از هزینههای اجرای این طرح توسط شرکت ساتبا و 30 درصد مابقی نیز از محل اعتبارات استانی تأمین شود.
مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: مسئولیت تنظیم قراردادهای مربوط به اجرای این پروژه بر عهده اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان است و نظارتهای فنی آن نیز توسط شرکت توزیع نیروی برق انجام میگیرد. همچنین مدیریت و نظارت کلان اجرایی این طرح با استانداری خراسان شمالی خواهد بود.
فلاح با بیان مزایای این طرح تأکید کرد: بهرهبرداری از نیروگاههای خورشیدی کوچکمقیاس در مدارس، علاوه بر صرفهجویی چشمگیر در مصرف انرژی، بستر مناسبی برای ایجاد درآمد پایدار از طریق فروش برق تولیدی به شبکه سراسری برای مدارس فراهم میکند که میتواند در هزینههای جاری واحدهای آموزشی کمککننده باشد.
گفتنی است، در جلسه انعقاد این تفاهمنامه که با حضور استاندار خراسان شمالی برگزار شد، معاون عمرانی استاندار، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، مدیرکل نوسازی مدارس و جمعی از معاونین و کارشناسان فنی سازمان ساتبا حضور داشتند.
انتهای پیام/311
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از تولید بیش از 127 هزار تن انواع محصولات دام و طیور در استان خبر داد.
بسیج مهندسین صنعت و معدن خراسان شمالی اجرای طرح ابتکاری «همیار انرژی» را کلید زد.
استاندار خراسان شمالی در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار تغییر نگاه اعتباری وزارت ارشاد به استان شد
خراسان شمالی با بسیج دستگاهها و مواکب مردمی، برای میزبانی و خدمترسانی به زائران مراسم تشییع آماده شد.
Δ
آفرین بر شما ....