مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: 3 هزار مسکن ملی در شهرکرد تا یک سال آینده به بهرهبرداری میرسد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سیداحسان حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای تأمین مسکن استان، اظهار کرد: در چارچوب قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، جلسه شورای تأمین مسکن استان با هدف بررسی مشکلات تأمین زمین برگزار شد و بخش عمده مباحث به تعامل دستگاههایی مانند جهاد کشاورزی و منابع طبیعی اختصاص داشت.
وی افزود: بر اساس مصوبات شورای عالی مسکن کشور، جهاد کشاورزی موظف است استعلامهای مربوط به اراضی را در مدت تعیینشده پاسخ دهد تا امکان توافق با مالکان، بهویژه در شهرهایی که اراضی ملی در اختیار نیست، فراهم شود. در این جلسه نیز جهاد کشاورزی برای تسریع در پاسخگویی اعلام آمادگی کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: در برخی شهرها به دلیل کمبود زمین، نیاز به تحویل اراضی ملی وجود دارد و مقرر شد منابع طبیعی با پیگیریهای لازم، زمینهای واقع در حریم و محدوده شهرها را در اختیار این ادارهکل قرار دهد تا مطابق ظرفیتهای قانونی به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یابد.
حسینی با اشاره به پروژههای مسکن در شهرکرد گفت: در خصوص محله 40 شهرکرد، با توجه به پایان مهلت تفاهمنامه پیمانکاران، بررسیهای لازم انجام شد و مقرر گردید با تعیین برنامه زمانبندی مشخص و اخذ ضمانتنامه از پیمانکاران، حدود سه هزار واحد مسکونی این محله ظرف یک سال آینده به متقاضیان تحویل داده شود.
وی درباره محله 34 شهرکرد نیز عنوان کرد: موضوع قیمتگذاری این پروژه در جلسات کارشناسی با حضور مشاوران و پیمانکاران بررسی شده و قیمت تقریبی استخراج شده است. همچنین پیگیری برای استفاده از ظرفیت صندوق ملی مسکن در دستور کار قرار دارد تا آورده متقاضیان تقویت شود.
انتهای پیام/7540/
اگرچه بارشهای بهار امسال کمی بیشتر از بلندمدت بوده است اما جبران خشکسالی استان چهارمحال و بختیاری نشده است.
بیش از 30 عنوان اثر مکتوب برای چاپ و رونمایی دومین کنگره ملی شهدای استان چهارمحال و بختیاری آمادهسازی شد.
مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری از زخمی شدن 2 محیطبان توسط شکارچیان غیرمجاز خبر داد.
مهمترین اخبار استان چهارمحال و بختیاری در روز شنبه 30 خردادماه را در خبرگزاری تسنیم ببینید.
Δ
آفرین بر شما ....