مدیرعامل آب و برق خوزستان گفت: با وجود ذخیرهسازی انجامشده، همچنان فاصله زیادی با شرایط نرمال داریم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، با توجه به احتمال وقوع بارشهای بهاری در ابتدای فروردین، جلسه برنامهریزی مدیریت سیلابهای حوضههای میانی و پاییندست سدها با هدف آبگیری حداکثری سدهای مخزنی استان با حضور مدیرعامل و معاونین سازمان آب و برق خوزستان تشکیل شد.
عباس صدریانفر مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در این خصوص گفت: در این جلسه ضمن بررسی سناریوهای مختلف تولید آبدهی در حوضههای آبریز منتهی به استان خوزستان با در نظر گرفتن پیشبینی بارشها و ذوب برف، برنامهریزی لازم صورت گرفت.
وی افزود: راهبردهای آبگیری مخازن سدها، ایجاد آمادگی در تأسیسات آب شرب برای مقابله با افزایش کدورت آب در شرایط سیلابی، هماهنگی تیمهای عملیاتی در بازههای مختلف رودخانهای و اطلاعرسانی به دستگاههای ذیربط مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم گرفته شد.
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: در سال آبی جاری به دلیل تداوم خشکسالی، برنامهریزیها به گونهای صورت گرفت که علاوه بر تأمین آب کشتهای پاییزه، حداکثر ذخیرهسازی در سدها با منابع محدود انجام شود، با این حال همچنان از نظر ذخایر سدها فاصله زیادی با شرایط نرمال داریم و مدیریت مصرف مهمترین راهکار در گذر از شرایط خشکسالی است.
انتهای پیام/
رئیس اداره بیابان منابع طبیعی خوزستان گفت:130 هزار هکتار جنگل دستکاشت در استان وجود دارد.
مدیرکل بنادر خوزستان گفت: از تداوم فعالیتهای بندری و حفظ جریان تأمین کالاهای اساسی کشور، خبر داد.
سرپرست راهداری خوزستان از برنامهریزی برای تأمین ناوگان اتوبوسی مراسم تشییع رهبر شهید و اربعین حسینی خبر داد.
بهبهان با پیشینه 10 هزار ساله، از تپههای تاریخی ارجان تا تنگهای طبیعی و دریاچه مصنوعی خارستان، در جنوب است.
Δ
آفرین بر شما ....