مدیر جهاد کشاورزی راسک از آغاز برداشت میوه گرمسیری گواوا از سطح 215 هکتار باغات بارور این شهرستان خبر داد.
بهزاد شعلیبر در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در راسک اظهار داشت: برداشت گواوا از باغات شهرستان راسک در حال انجام است و تا پایان فصل برداشت ادامه خواهد داشت.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راسک از برداشت میوه گرمسیری گواوا از سطح 215 هکتار باغات بارور این شهرستان خبر داد و گفت: پیشبینی میشود بیش از 2150 تن از این محصول امسال تولید و روانه بازار شود.
وی شرایط آب و هوایی مناسب، مراقبتهای باغی بهموقع و افزایش سطح زیرکشت را از عوامل مؤثر در بهبود کیفیت و افزایش تولید این میوه در سال جاری دانست.
مدیر جهاد کشاورزی راسک با اشاره به ارزش اقتصادی گواوا در منطقه افزود: این میوه از محصولات با ارزش باغی شهرستان محسوب میشود و بخشی از آن پس از برداشت، برای عرضه در بازارهای داخل استان سیستان و بلوچستان و نیز استانهای دیگر آماده میشود.
شعلیبر خاطرنشان کرد: گواوا بهعنوان یک میوه سرشار از ویتامین C، فیبر و آنتیاکسیدان، نقش مهمی در تأمین سلامت جامعه دارد و تقویت سیستم ایمنی، حفظ سلامت قلب و عروق، تنظیم قند خون و بهبود گوارش از جمله فواید مصرف آن است.
وی اضافه کرد: این میوه با دارا بودن ویتامینهای A و C به شادابی پوست و تقویت بینایی نیز کمک میکند.
انتهای پیام/
محور فنوج ـ تنگ سرحه پس از سالها انتظار به بهرهبرداری رسید.
فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از کشف و شناسایی یک کارگاه تولید ماینر در این شهرستان خبر داد.
مدیرکل هواشناسی از تداوم گردوخاک، افزایش دما تا 6 درجه و احتمال رگبار در جنوب استان خبر داد.
آخرین وضعیت پروژههای کلان استان و روند اجرای مصوبات سفر رئیسجمهور بررسی شد.
Δ
آفرین بر شما ....