فرمانداری دزفول با اعلام هشدار گفت: با رهاسازی آب از سد دز میزان خروجی به بیش از 800 مترمکعب در ثانیه می رسد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، روابط عمومی فرمانداری ویژه دزفول از افزایش خروجی سد دز به بیش از 800 مترمکعب در ثانیه خبر داد و به کشاورزان، عشایر و گردشگران توصیه کرد از حریم رودخانه دز فاصله بگیرند.
روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول در اطلاعیهای اعلام کرد: با هدف مدیریت تراز آب و پیشگیری از بروز سیلاب، رهاسازی آب از سد دز و سد تنظیمی علیکله در دستور کار قرار گرفته است.
بر اساس این اطلاعیه، میزان خروجی این دو سد به بیش از 800 مترمکعب در ثانیه خواهد رسید که میتواند موجب افزایش قابل توجه سطح آب رودخانه دز شود.
روابط عمومی فرمانداری ویژه دزفول از کشاورزان حاشیه رودخانه درخواست کرد نسبت به جمعآوری موتورهای تلمبه، کندوهای عسل و سایر تجهیزات و ادوات کشاورزی اقدام کنند و از بستر و حریم رودخانه فاصله بگیرند.
در این اطلاعیه از عموم شهروندان و گردشگران تقاضا شده است از هرگونه توقف و تردد در حاشیه رودخانه دز بهطور جدی خودداری کنند.
بر این اساس، عشایر و دامداران ساکن در مناطق مجاور رودخانه نیز باید با پرهیز از استقرار در نقاط کمارتفاع، نسبت به انتقال سریع چادرها، احشام و تجهیزات خود به مناطق امن و مرتفع اقدام کنند.
انتهای پیام/
رئیس اداره بیابان منابع طبیعی خوزستان گفت:130 هزار هکتار جنگل دستکاشت در استان وجود دارد.
مدیرکل بنادر خوزستان گفت: از تداوم فعالیتهای بندری و حفظ جریان تأمین کالاهای اساسی کشور، خبر داد.
سرپرست راهداری خوزستان از برنامهریزی برای تأمین ناوگان اتوبوسی مراسم تشییع رهبر شهید و اربعین حسینی خبر داد.
بهبهان با پیشینه 10 هزار ساله، از تپههای تاریخی ارجان تا تنگهای طبیعی و دریاچه مصنوعی خارستان، در جنوب است.
Δ
آفرین بر شما ....