آزادسازی 30 هکتار از اراضی بندر شهید رجایی

معاون مهندسی و عمران اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اتمام ساماندهی خور شرقی بندر شهید رجایی خبرداد.

استانها

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حمید کمالی امروز با اشاره به این دستاورد عمرانی، اظهار داشت: در گام نخست این پروژه، 500 متر از بخش انتهایی خور شرقی که به دریا منتهی می‌شود، ساماندهی شد و نتیجه آن، الحاق اراضی ارزشمند جدیدی به محدوده عملیاتی بندر بود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون عملیات اجرایی فاز دوم با قدرتی مضاعف در جریان است، افزود: در این مرحله، یک ابرسازه بتنی شامل ساخت کانال مستطیلی عظیم به طول 1100 متر، عرض 20 متر و ارتفاع 2.5 متر در حال احداث است. این کانال برای دفع ایمن سیلاب‌ها به 9 دهانه ورودی چهار متری و یک حوضچه آرامش بتنی 600 مترمربعی در خروجی مجهز خواهد شد.

معاون مهندسی بنادر هرمزگان با تشریح اقدامات عمرانی انجام‌شده تا پایان خردادماه، از ثبت پیشرفت فیزیکی 35 درصدی در فاز دوم خبر داد و خاطرنشان کرد: عملیات‌های زیرساختی نظیر خاکبرداری، لای‌روبی و تحکیم بستر کانال با سنگ‌لاشه به طول 950 متر به پایان رسیده و هم‌اکنون تمرکز بر مراحل بتن‌ریزی دیواره‌ها و فونداسیون است.

کمالی با اشاره به برخی از مهم‌ترین اقدامات صورت‌گرفته در این مرحله گفت: تاکنون 450 متر بتن مگر در زیر فونداسیون، 360 متر بتن‌ریزی فونداسیون اصلی دیوارها و همچنین اجرای بتن دیواره‌های کانال در هر دو طرف به طول 300 متر محقق شده است. همچنین اجرای فیلتراسیون و زهکشی در نیمی از مسیر کانال و خاکریزی و دیواره‌سازی سنگی در مبادی ورودی و خروجی کانال، تکمیل‌کننده این بسته عملیاتی بوده است.

گفتنی است تکمیل این طرح عظیم عمرانی، ضمن ایمن‌سازی کامل این منطقه لجستیکی در برابر خطر سیلاب، اراضی وسیعی را برای توسعه فعالیت‌های بندری و تجاری در اختیار بندر شهید رجایی قرار خواهد داد.

انتهای پیام/864