سرپرست پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه از برپایی نمایشگاه عکس «ایستاده در غبار» خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان،مهدی غلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با هفته میراثفرهنگی نمایشگاه عکس آثار تاریخی آسیب دیده کشور در جنگ تحمیلی رمضان با عنوان «ایستاده در غبار» از یک تا 10 خردادماه در طبقه همکف پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه برپا شد.
سرپرست پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه افزود: این نمایشگاه به مناسبت هفته میراثفرهنگی شامل 50قاب تصویر از از مرمت آثار در طی دهه ها در گنبد سلطانیه و آسیب آثار تاریخی شاخص کشور و در اثر حملات دشمن آمریکایی _ صهیونیستی در جنگ تحمیلی رمضان برپا شد.
او بیان کرد: این نمایشگاه گوشهای از جنایات فرهنگی دشمن آمریکایی- صهیونیستی را به نمایش کشیده و چهره پنهان و ضد ایرانی آنها را نشان میداد، سندی گویای است که بیانگر آسیب های وارده به بناهای تاریخی ایران در جنگ رمضان است.
غلامی گفت: در بین این آثار، عکس های از بناهای آسیب دیده در جنگ رمضان بر اثر حملات ددمنشانه آمریکا و اسرائیل در نقاط مختلف کشور چون خانه وثوق تهران، مجموعه تاریخی کوهپایه اصفهان، مجموعه جهانی کاخ گلستان و مجموعه تاریخی سعد آباد در تهران، عمارت آصف وزیر سنندج، مجلس سنای قدیم تهران، مدرسه شجره طیبه میناب و… دیده می شد.
وی تصریح کرد: امیدواریم سازمان های جهانی و افکار عمومی بین المللی که مدعی حمایت از حقوق بشر هستند، با مشاهده این جنایات، جلوی آنها را بگیرند و نگذارند که آنها دوباره تکرار شوند.
انتهای پیام/
رئیس سازمان اوقاف از آمادگی برای بازسازی و توسعه صحن حسینیه اعظم زنجان خبر داد.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی زنجان گفت:حضور مردم در صحنه، راهبردیترین ابزار برای خنثیسازی جنگ ترکیبی دشمن است.
تصاویر منتخب صفحات نخست روزنامههای زنجان در 23 خردادماه منتشر شد.
نماینده مجلس بر بازنگری و ساماندهی موضوع حکمرانی فضای مجازی تأکید کرد.
Δ
آفرین بر شما ....