استاندار قم گفت: 359 واحد صنعتی قم در جنگ رمضان آسیب دیدند که 210 واحد بهطور کامل به مدار تولید بازگشتند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم ، اکبر بهنامجو در جلسه کارگروه بررسی واحدهای صنعتی آسیبدیده قم اظهار کرد: در پی حمله دشمن آمریکایی-صهیونیستی، مجموعاً 359 واحد صنعتی بهصورت مستقیم و غیرمستقیم در استان قم دچار آسیب شدند.
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این واحدها توانستهاند فعالیت خود را از سر بگیرند، افزود: از این تعداد، 210 واحد صنعتی تاکنون بهطور کامل به مدار تولید بازگشتهاند و روند بازسازی و بازیابی آنها به سرانجام رسیده است.
استاندار قم با اشاره به وضعیت واحدهای تخریبشده، تصریح کرد: 21 واحد صنعتی بر اثر شدت آسیبها بهطور کامل تخریب شدهاند و لازم است برای این واحدها تأمین مالی و حمایتهای ویژهای در نظر گرفته شود تا در آیندهای نزدیک امکان آغاز فرآیند احداث واحد جدید فراهم شود.
بهنامجو همچنین وضعیت واحدهای نیمهفعال و متوقفشده را تشریح کرد و گفت: 20 واحد صنعتی نیز بهدلیل خسارتهای واردشده، هماکنون تعطیل هستند و هم دستگاههای اجرایی و هم صاحبان این واحدها در تلاش برای تأمین اعتبار لازم هستند تا هرچه سریعتر به چرخه تولید بازگردند.
وی در پایان تأکید کرد: بازگشت واحدهای صنعتی آسیبدیده به تولید، نیازمند همافزایی همهجانبه بخش دولتی و خصوصی است و استان قم با جدیت پیگیر رفع موانع پیشروی این واحدها خواهد بود.
انتهای پیام/
آیتالله اعرافی با تبیین تحولات منطقهای، بر جایگاه ملت ایران در پیشبرد مسیر مقاومت تأکید کرد.
مجلس ترحیم مرجع عالیقدر آیتالله فیاض از سوی مقام معظم رهبری در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
مجلس ترحیم آیتالله فیاض، امشب جمعه 22 خرداد از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی، در قم برگزار میشود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بیش از 500 مرکز ارتباطی و 100سایت مخابراتی درجنگ اخیر مورد حمله قرار گرفت.
Δ
آفرین بر شما ....