مجتمع امداد و نجات آزادراه تبریز–سهند در آستانه بهره‌برداری

مدیرکل فنی استانداری آذربایجان شرقی از بهره‌برداری مجتمع امداد و نجات آزادراه تبریز-سهند در هفته دولت خبر داد.

استانها

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، افزایش تردد در محورهای ارتباطی و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، ضرورت تقویت خدمات امدادی و ایمنی جاده‌ای را بیش از پیش نمایان کرده است. در سال‌های اخیر ایجاد مجتمع‌های متمرکز امداد و نجات در محورهای پرتردد به عنوان یکی از راهکارهای مهم برای کاهش زمان واکنش در حوادث جاده‌ای و ارتقای هماهنگی میان دستگاه‌های امدادی مورد توجه قرار گرفته است.

در همین راستا، راه‌اندازی مراکزی که در آن مجموعه‌ای از خدمات امدادی، انتظامی و خدمات‌رسان در کنار یکدیگر مستقر شوند، می‌تواند نقش قابل توجهی در مدیریت بحران‌های جاده‌ای و کاهش خسارات ناشی از سوانح ایفا کند. محور تبریز–سهند نیز به دلیل حجم بالای تردد و اتصال به چند مسیر مهم استان، از جمله مسیرهای نیازمند چنین زیرساخت‌هایی به شمار می‌رود.

بابک رضی‌منش مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران از قرار گرفتن مجتمع امداد و نجات بین‌شهری آزادراه تبریز–سهند در آستانه بهره‌برداری خبر داد و اظهار کرد: این مجموعه کم‌نظیر با تجمیع تمامی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان، از هفته دولت وارد مدار خدمت‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه بررسی آخرین وضعیت این مجتمع افزود: این جلسه با حضور مدیرعامل شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه تبریز–سهند، مدیران عامل شرکت‌های برق و گاز استان و نمایندگان دستگاه‌های امدادی، اورژانس، هلال احمر و آتش‌نشانی برگزار شد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به ویژگی‌های این پروژه تصریح کرد: مجتمع امداد و نجات بین‌شهری آزادراه تبریز–سهند یکی از مجموعه‌های کم‌نظیر کشور است که تمامی خدمات مرتبط با ایمنی و امدادرسانی جاده‌ای و دستگاه‌های ذی‌ربط در آن مستقر خواهند شد تا زمان واکنش به حوادث کاهش یافته و هماهنگی میان دستگاه‌های امدادی افزایش یابد.

رضی‌منش ادامه داد: این مجتمع در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع و با زیربنای سه هزار و 500 مترمربع در حاشیه آزادراه تبریز–سهند و با سرمایه‌گذاری بیش از 25 میلیارد تومان توسط شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه تبریز–سهند در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساختمان پلیس‌راه به پایان رسیده است، گفت: پایگاه‌های هلال احمر، راهداری و اورژانس نیز بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و این مجموعه در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی با تأکید بر اهمیت موقعیت راهبردی این پروژه خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی آزادراه تبریز–سهند به اتوبان شهید کسایی و قطعه ششم آزادراه تبریز–ارومیه، بهره‌برداری از این مجتمع نقش مؤثری در مدیریت بحران، کاهش زمان امدادرسانی و کنترل سوانح جاده‌ای در این محدوده خواهد داشت.

وی محور تبریز–سهند را یکی از پرترددترین مسیرهای ارتباطی استان و مسیر دسترسی به محور گردشگری کندوان دانست و افزود: در راستای ارتقای ایمنی این محور، دوربین‌های کنترل سرعت تا شهریورماه سال جاری نصب خواهند شد.

رضی‌منش همچنین با تأکید بر استقرار سایر خدمات مرتبط با ایمنی و امدادی در این سایت، بر ضرورت طراحی و احداث ساختمان آتش‌نشانی و همچنین «پد هلیکوپتر» در این مجموعه تأکید کرد.

وی در پایان با اشاره به تأکید مدیریت ارشد استان بر تسریع در بهره‌برداری از این پروژه، از دستگاه‌های خدمات‌رسان و شهرداری منطقه 7 تبریز خواست با تکمیل هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های مورد نیاز، زمینه افتتاح و آغاز فعالیت مجتمع را در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم کنند.

انتهای پیام/