پسر جوانی که به خاطر تأمین پول اعتیاد خود در جنوب استان تهران دست به سرقت میزد، به دام پلیس افتاد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی افزایش سرقتهای قاپزنی در هفتههای اخیر در محدودهای از جنوب استان تهران، موضوع بهطور ویژه در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.
با انجام اقدامات اطلاعاتی و پیگیریهای شبانهروزی، چندی قبل، مخفیگاه متهم شناسایی شد و پس از اخذ مجوزهای قضایی از دادسرای مربوطه در شهرری، تیم عملیات پلیس به محل اعزام شد.
مأموران در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه، متهم را دستگیر کردند. در بازرسی از محل اختفای وی، چندین دستگاه تلفن همراه هوشمند مسروقه کشف شد که همراه متهم به مقر پلیس منتقل شد.
در تحقیقات اولیه، متهم 25 ساله که دارای سوابق کیفری است، به چندین فقره موبایلقاپی در نقاط مختلف جنوب استان تهران اعتراف کرد. این فرد برای ادامه تحقیقات تخصصی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.
بررسی سوابق نشان میدهد؛ وی پیشتر نیز به اتهام سرقت و درگیری، مدتی را در زندان سپری کرده و پس از آزادی، به دلیل ناتوانی در یافتن شغل، بار دیگر به بزهکاری روی آورده است.
در ادامه گفتوگوی خبرنگار تسنیم با متهم را میخوانید:
چرا دوباره به سرقت روی آوردی؟
پس از آزادی از زندان، شرایط برای شروع یک زندگی عادی فراهم نشد. با سابقه کیفری، هیچ شغل ثابتی پیدا نکردم. از سوی دیگر به مصرف مواد مخدر وابسته شده بودم و هزینه تهیه مواد، فشار شدیدی وارد میکرد؛ همین موضوع باعث شد دوباره به سمت سرقت بروم.
یعنی انگیزه اصلی، تأمین هزینه مواد بود؟
بله. بیشتر سرقتها برای تأمین پول مواد انجام میشد. وقتی خماری سراغم میآمد، دیگر به عاقبت کار فکر نمیکردم.
شیوه سرقتها چگونه بود؟
در خیابانهای مناطق جنوبی استان تهران تردد میکردم. افرادی را که تلفن همراه در دست داشتند یا حواسشان پرت بود شناسایی میکردم، مدتی تعقیب و در فرصت مناسب گوشی را میقاپیدم و سریع محل را ترک میکردم.
اموال سرقتی را چه میکردی؟
گوشیها را به فردی آشنا میفروختم؛ با قیمتی بسیار پایینتر از ارزش واقعی، فقط برای اینکه سریع پول تهیه مواد فراهم شود.
الان از کارت پشیمانی؟
بله. اعتیاد زندگیام را از هم پاشید. زندان، فرار و ترس دائمی نتیجه همین مسیر بود. اگر درمان اعتیاد و امکان کار داشتم، شاید سرنوشت دیگری داشتم.
حرف آخر؟
از مالباختگان عذرخواهی میکنم. امیدوارم فرصتی برای ترک اعتیاد و بازگشت به زندگی عادی پیدا کنم.
انتهای پیام/
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران از افزایش 500 مگا وات برق طی هفته گذشته خبر داد.
رئیس اتاق اصناف ورامین از ممنوعیت عرضه طلای دستدوم بدون مجوز خبر داد و بر تشدید نظارتها تأکید کرد.
عاشورا مکتبی است که با ایثار امام حسین(ع) و روشنگری امام سجاد(ع)، حق را احیا و جامعه را به توحید بازگرداند.
مسئولان قضایی ورامین در بازدید از یک واحد دانشبنیان تولید کاتالیست، وضعیت 100 نیروی تعدیلشده را بررسی کردند.
Δ
آفرین بر شما ....