نماینده مردم سمیرم از جاری شدن زایندهرود به مدت 90 روز خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، رحیم کریمی در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات جلسه مجمع نمایندگان استان با مهدی جمالینژاد استاندار اصفهان پرداخت و گفت: در این جلسه مقرر شد آب به مدت 90 روز در بستر زایندهرود جاری باشد و این موضوع نهایی و قطعی شده است.
وی افزود: بر همین اساس به کشاورزان توصیه شد به سمت کشت محصولات کمآببر و زودبازده حرکت کنند، چرا که پس از پایان این بازه 90 روزه، جریان آب متوقف خواهد شد و امکان تأمین آب برای برخی کشتها وجود ندارد.
کریمی با اشاره به وضعیت نهادههای دامی کشور بیان کرد: باتوجهبه واردات ذرت دامی و سایر نهادهها، مقرر شد کشاورزان نسبت به کشت ذرت دامی اقدام کنند، چرا که این محصول علاوه بر مصرف آب کمتر، دوره برداشت کوتاهتری دارد و میتواند در تأمین نهادههای دامی و کاهش وابستگی به واردات مؤثر باشد.
تأکید بر رعایت الگوی کشت
نماینده مردم سمیرم و عضو کمیسیون آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق برنامهریزی انجامشده، از دهم خردادماه آب در زایندهرود رهاسازی میشود و به مدت سه ماه در اختیار بخش کشاورزی قرار خواهد گرفت، بنابراین کشاورزان باید در انتخاب نوع محصول دقت کنند و به سراغ محصولاتی نروند که پس از این مدت همچنان نیاز آبی داشته باشند.
به گزارش تسنیم، خلیل دادخواه معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای اصفهان نیز پیشتر اعلام کرده بود که بر اساس مصوبه کارگروه ملی سازگاری با کمآبی و جلسات کارشناسی برگزارشده در تهران، همچنین پیشنهاد اصناف کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی، خروجی سد زایندهرود از دهم خردادماه با هدف توزیع آب کشاورزی در حوضه زایندهرود افزایش پیدا میکند.
انتهای پیام/170
امام جمعه موقت اصفهان گفت: مدیریت تنگه هرمز راهبردی است و در چارچوب منافع ملت ایران انجام میشود.
مدیر دفتر مدیریت مصرف آبفای اصفهان از اجرای پویش کاهش مصرف و مشوقهای صرفهجویی خبر داد.
تصاویر منتخب صفحات نخست روزنامههای سهشنبه دوازدهم خرداد در استان اصفهان منتشر شد.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان از راهیابی دو دانشآموز سمپادی استان به تیم ملی المپیاد اقتصاد خبر داد.
Δ
آفرین بر شما ....