امام جمعه زاهدان در جلسه شورای اداری تبیین کرد: برخورد قاطع با اغتشاشگران تبدیل به مطالبه عمومی تبدیل شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، آیتالله محامی در جلسه شورای اداری استان سیستان و بلوچستان که در محل تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد عنوان کرد: تقابل بین جبهه حق و باطل از آغاز تاریخ بوده است و همچنان ادامه دارد و خداوند انسانها را آفریده و مسیر سعادت را نشان داده که عدهای شکرگذار و اهل ایمان و عدهای هم اهل کفر هستند و درگیری بین این دو جبهه همواره بوده است و آنچه خداوند در آیات قرآن بیان فرموده این است که پیروزی نهایی همواره با جبهه حق است و باطل مدت زمان کوتاهی جولان دارد اما در نهایت مانند کف روی آب از بین میرود.
امام جمعه زاهدان افزود: بر حسب ظاهر در مواردی جبهه باطل احساس پیروزی کرده اما ماندگار نبوده و نمونه بارز آن حادثه کربلاست که دشمن به خود مغرور شد و برای اظهار قدرت بر جنازه شهدا اسب تاخت اما حضرت زینب(س) فرمود هر کاری که میخواهی کن و هر نقشه ای که میخواهی بکش اما وحی ما و یاد ما را نمیتوانی در تاریخ از بین ببری.
آیتالله محامی بیان داشت: پیروزی جبهه حق وعده خداوند است اما شرط دارد و آن هم اینکه اگر خدا را یاری کنید و به میدان بیایید خدا هم شما را یاری میکند و آنهایی که گفتند خدا و پای آن ایستادند ملائکه بر انها نازل و به آنها بشارت پیروزی میدهند و در واقع خداوند بنای امتحان دارد و به آسانی این اتفاق رخ نمیدهد و آنقدر کار به استخوان میرسد که و امیدها ناامید میشود و بر حسب ظاهر کار به بن بست رسیده و دیگر امیدی نیست و در آن زمان کسی که تقوای الهی را پیشه کند راه برون رفت پیدا میکند از جایی که حتی فکرش را هم نمیکند.
وی ادامه داد: اینها نمونهای از سنتهای الهی است و قانون خداست که حاکم بر جهان هستی است و از زمان حضرت آدم(ع) تا زمان پیامبر اکرم(ص) و تاریخ اسلام بوده و همچنان پابرجاست و این تقابل در حال حاضر هم وجود دارد.
آیتالله محامی بیان داشت: این جنگ ممکن است گاهی اقتصادی، گاهی سیاسی، اجتماعی، نظامی و … باشد و عمده آن همین شبیخون فرهنگی است که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید دارند.
وی افزود: در فضای اخیر و جنگ 12 روزه دشمن با سالها برنامه ریزی و هزینه نقشه داشت تا بتواند ضربه سختی بزند و فرماندهان و مسئولان را شهید کند تا دیکر مدیریتی نباشد و مردم هم شورش کنند و بعد ایران را تجزیه کنند و دست گدایی دراز باشد اما طبق آیه قرآن “و مکرو مکرالله و الله خیرالماکرین” نقشه خدا برتر است و دست برتر را خدا دارد و آنها توان خود را پای کار آوردند و خدا هم ابزار خود را داشت.
امام جمعه زاهدان عنوان کرد: یک عامل مهم که باعث عدم نتیجه گیری دشمنان شد رهبری معظم انقلاب بود که مقتدرانه و حکیمانه ظرف ده دقیقه فرماندهان جدید را معرفی کردند و از همان شب اول پاسخ به حملات دشمن به خوبی داده شد در حالی که برای دشمن قابل تصور نبود.
وی گفت: نکته دوم بصیرت مردم بود که از همه طیفها پای کار آمدند و به تعبیر مقام معظم رهبری اتحاد مقدسی شکل گرفت و در شرایطی که پهپادهای دشمن بالای سر بود مردم حضور میلیونی در خیابانها داشتند.
وی ادامه داد: سومین عامل هم توان موشکی و توان نیروهای نظامی، دفاعی و امنیتی بود و برخی که مطرح میکردند موشک میخواهیم چکار و شکم مردم را سیر کنید در آن شرایط دیدیم که برای دفاع و حفط همین امنیت و تامین معیشت به این موشکهت نیاز بود.
آیتالله محامی گفت: در وضعیت کنونی هم باز نقطه قوت وجود مقام معظم رهبری، بصیرت مردم و حضور میلیونی آنها در راهپیمایی و نیز عملکرد مقتدرانه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی ما بود که با صبوری برخورد و اوضاع را کنترل کردند .
وی گفت: نکته مورد تأکید در بیانات مقام معظم رهبری این بود که اعتراض حق مردم است و باید فکری کرد و هم تاکید داشتند در جریان اقدامات و تلاشهای رئیس جمهور و مسئولان محترم هستم و در ادامه نیز فرمودند اغتشاش با اعتراض متفاوت است و باید اغتشاشگر سر جای خود نشانده بشود.
نماینده ولیفقیه در سیستان و بلوچستان با طرح یک سئوال که در حال حاضر چه باید کرد خاطرنشان ساخت: وظیفه ما ابتدا حضور در میان مردم، پاسخگویی به مردم و تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات آنهاست و اقدامات خوبی در استان برای حل مشکلات مردم استان و حتی سایر استانها انجام شده اما باید تلاش شبانه روزی داشته باشید تا مشکلات مردم کم شود و توجه داشته باشید که فرصت خدمتگزاری کوتاه است و از لحظه به لحظه باید برای خدمت و حل مشکلات مردم استفاده کنیم.
وی افزود: مراجعات مردمی ما مکرر این است که مسئولان پاسخگو نیستند و مردم احساس میکنند کسی نیست حرف آنها را بشنود و گاهی همین شنیدن حرف آنها را آرام میکند و اگر منطقی بود قبول کنید و اگر نه توجیه کنید نه اینکه احساس بی پناهی کنند و بعد سبب میشود احساس کند کسی نیست به مشکل رسیدگی کند و بعد معترضی است که نسبت به اغتشاشات بی تفاوت میشود و بعد خودش هم درکیر اغتشاشات بشود.
وی گفت: مردم ما شریف، نجیب و صبور هستند که با بصیرت در همه عرصهها پای کار آمدند و باید مشکل آنها را حل کنیم.
امام جمعه زاهدان ابراز داشت: نکته مهم دیگر این است که خدمات صورت گرفته و در حال انجام را برای امید آفرینی در میان مردم بیان کنیم و اینجا بحث شخص نیست بلکه بحث نظام و خدمات نظام است و باعث قرص شدن دل مردم آن هم در میان خبرهای بدی است که میشنوند و البته باید گزارشهای واقعی ارائه شود که برای مردم ملموس باشد.
وی گفت: نکته دیگر نظارت بر کنترل بازار و جلوگیری از سوء استفاده برخی است تا افراد نتوانند در این موقعیت سخت بر مردم فشار مضاعف وارد کنند.
آیتالله محامی اذعان داشت: نکته بعد تبیین تاثیر اغتشاش در جلوگیری از رشد استان و بازگشت به عقب است و بنده سالها قبل در جلسه با سران طوایف استان گفتم قطار سازندگی و پیشرفت در استان پر شتاب است و مراقب باشید که آشوب و اتفاقی نیفتد که این قطار از حرکت بایستد و در دوره شهید رئیسی حرکت شتاب گرفت و در دوره آقای پزشکیان هم بر اساس عنایت رهبری و اهتمام رئیس جمهور محترم، ایشان پیگیر کار استان هستند و اگر اغتشاش بشود ترمز قطار پیشرفت را میکشد و ممکن است عقب گرد هم داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: نکته بعد این است که از همه گروهای مرجع و تاثیرگزار بخواهیم وارد صحنه شده و حساب اعتراض را از اغتشاش جدا و برخورد قاطع با اغتشاشگران را تبدیل به مطالبه عمومی کنند تا مسئولان قضایی با اغتشاشگر اقدام و برخورد قاطع داشته باشند.
وی گفت: در این میان نقش خانوادهها هم مهم است که باید فرزندان خود را توجیه کنند تا شکار دشمن نشوند چرا که دشمن به دنبال کشته سازی است و با زدن همین فرزندان ما به دنبال است تا از آب گل آلود ماهی بگیرد.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: حساب مزدوران دشمن جداست اما باعث تاسف است که چطور برخی از فرزندان و جوانان و نوجوانان تحت تأثیر دشمن قرار میگیرند و باز بیشتر باعث تعجب است که گاهی برخی بزرگترها هم هیجان زده بشوند و تحت تاثیر دشمن قرار بگیرند و این خیلی عجیب است.
آیتالله محامی ابراز داشت: نظام اسلامی انواع فتنهها را پشت سر گذاشته و با شکستهای پی در پی مواجه شده و امیدواریم در این مسائل نصرت الهی همچنان همراه ما باشد.
انتهای پیام/
نمایندگان مردم سیستان وبلوچستان در نامهای به استاندار پیشنهادات خود برای مدیریت بهتر توزیع سوخت ارائه کردند.
موضوع فرمانداری ویژه سراوان برای طرح در هیئت وزیران به معاون اول رئیسجمهور ارسال شد.
امام جمعه زاهدان گفت: حفاظت از محیط زیست تضمینکننده امنیت واقعی کشور و منافع نسلهای آینده است.
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس گفت: پیگیری برای رفع مشکلات سوخت استان تا دستیابی به نتیجه ادامه دارد.
Δ
آفرین بر شما ....