نخستین شب از آیین سنتی عزاداری «ایام مسلمیه» به مناسبت سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع) برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، آیین سنتی «مسلمیه» که قدمتی نزدیک به 80 سال دارد، همه ساله در آستانه شهادت سفیر امام حسین(ع) با حضور هیئتهای مذهبی در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برپا میشود.
در نخستین شب از این مراسم که مصادف با شب شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) بود، دستههای عزاداری با تشکیل دستههای سینهزنی و زنجیرزنی، مسیر خود را از امامزاده عبدالله(ع) آغاز کرده و با حرکت به سمت آستان مقدس سیدالکریم(ع)، در صحن امام حسن مجتبی(ع) حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به سوگواری پرداختند.
.
این آیین سنتی تا سه شب ادامه خواهد داشت، هر شب پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با حضور خیل عظیم دوستداران اهلبیت(ع) برگزار میشود و هیئتهای مختلف مذهبی با حضور در حرم مطهر، آیینهای دیرین عزاداری را در رثای سفیر دشت کربلا به جا میآورند.
گفتنی است، آیین مسلمیه از معتبرترین و کهنترین مناسک عزاداری در شهر ری محسوب میشود که هر ساله با شکوه خاصی در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار میشود.
انتهای پیام/
مقدمفر: شهید سلامی فرماندهای راهبردی، قرآنی و آیندهنگر در تراز تمدن اسلامی بود
مردم قرچک در صدمین شب تجمعات مردمی، بار دیگر وحدت و همبستگی خود را به نمایش گذاشتند.
تداوم خشکی تالاب بندعلیخان، 232 خانوار عشایری دشت ورامین را از چرای بهاره 33 هزار رأس دام محروم کرد.
در پی حملات رژیم صهیونیستی به جنوبغرب پایتخت، صدای انفجار ناشی از این حملات در نقاط مختلف جنوب تهران شنید.
Δ
آفرین بر شما ....